Szoftver - FITNESSPROGRAM

Tartalomhoz ugrás

Szoftver


Szoftverről


Mai világunkban már nagyon sok tevékenység elképzelhetetlen lenne számítógépek segítsége nélkül, így a fitness termek felügyelete, irányítása sem nélkülözhet egy jól működő rendszert, amely jelentős mértékben megkönnyíti a teremben dolgozók és a vendégek mindennapjait. 2002-ben egy debreceni fitness terem felkérésére készült el a szoftver első változata, amely a megrendelők igényeihez igazodva, mára számos új funkcióval bővült. Ezt a programot nem csak magyarországi, hanem külföldi termekben is évek óta megelégedettséggel használják. A szoftver hardver igénye minimális: egy ma kapható alapkonfigurációs számítógép Windows operációs rendszerrel. Az alap szoftver kiegészíthető egyéb plusz eszközökkel is, mint például elektromos zárral vezérelt ajtók, forgókapuk, sms küldő szolgáltatás, stb. A programba ezen kívül, az ön saját igényeinek megfelelően, más, személyre szabott szolgáltatások és funkciók is beépíthetőek.


A teljesség igénye nélkül a szoftver legfontosabb funkciói :

- több számítógépen is futtatható egyszerre
- több termet is kezelhetünk egyszerre
- vendégek személyes adatainak nyílvántartása, bérleteinek, hiteleinek kezelése
- napijegyek eladása, nyomtatása
- termékeladás, bevételezés, raktárkészlet nyílvántartás
- állandó órák kezelése heti órarend szerint
- tanfolyami órák kezelése
- oktatók óráinak nyilvántartása,
pénzügyeinek kezelése
- kondi, aerobic, szauna, szolárium, fallabda, masszázs, úszás tevékenységek kezelése
- kasszakezelés, pénzügyi elszámoltatás, bevételek és kiadások kezelése
- alkalmazottak nyílvántartása
- statisztikák, kimutatások készítése
- a terem forgalmával kapcsolatos értesítések küldése sms-ben


Működésről


Ebben a rövid ismertetőben a szoftver működésével kapcsolatos általános tudnivalókról olvashat.

A program szerint kétféle ügyfelet különböztetünk meg:

Napijegyes ügyfél
: Az az ügyfél, aki csak alkalomszerűen jelenik meg a teremben. Nem szeretne bérletet vásárolni, csak egyszeri belépéssel, bizonyos időközönként jön el hozzánk. Ennek az ügyfélnek napijegyet vagy alkalmi jegyet adunk. A kettő között az alapvető különbség az, hogy amíg a napijeggyel az ügyfél egész nap ki-be járkálhat a teremben, addig az alkalmi jeggyel csak egy bizonyos időintervallumon belül teheti ezt meg (pl. 20 perc). A kétféle jegytípus kezelése a program szempontjából teljesen azonos, így a továbbiakban csak napijegyként fogok rájuk hivatkozni. Egy napijegyet csak egyszer tudunk eladni. Az eladott napijegy adatai, bejegyzésre kerülnek az adatbázisba, ezért azt véletlenül sem tudjuk eladni még egyszer egy másik ügyfélnek. A terembe vagy az öltözőkbe az ügyfél már csak ezzel az érvényesített napijeggyel tud belépni. A ma és korábban eladott napijegyekkel másnap már nem lehet belépni a terembe vagy az öltözőkbe, ezek a napijegyek érvénytelenné válnak.
A napijegyek előállítása kétféle módon történhet:
- helyszínen nyomtatjuk ki vonalkóddal együtt egy blokknyomtató segítségével
- nyomdai úton állítjuk elő az alap kártyát, amelyre a helyszínen kerül rá
a vonalkódos matrica


   


Tagságival rendelkező ügyfél : Az az ügyfél, aki valamilyen béreltet vásárol, taggá válik. A bérlet lehet havi, heti, 10 alkalmas, stb. Minden bérlethez tartozik alkalom és lejárati nap is egyszerre! Tehát az egy hónapos kondi bérletnek van egy 30 napos lejárati ideje, valamint 30 darab igénybe vehető alkalma is. Ezek az értékek tetszőlegesen megváltoztathatók a programban, így az 1 hónapos bérlethez rendelhetünk akár 60 vagy bármennyi alkalmat is. Minden tag csak egy tagsági kártyával rendelkezhet, függetlenül attól, hogy hány bérlete van! A tag minden egyes bérletét ehhez az egy tagsági kártyához rendeljük hozzá! A tagsági kártyához rendeljük a tag hiteleit és a kártyára feltöltött összegeket is. Fontos azonban tudni, hogy az adatokat a kártya fizikailag nem tárolja, azok minden esetben a programon belül kerülnek rögzítésre. Ennek egyik előnye, hogy a kártya elvesztése esetén az ügyfél adatai, bérletei, stb nem vesznek el. Tulajdonképpen a kártya funkciója, hogy a rajta szereplő vonalkód segítségével az ügyfelet és a vele kapcsolatos információkat gyorsan vissza tudjuk keresni az adatbázisból. Az elvesztett kártya pótlása után a régi kártya továbbiakban használhatatlanná válik.
A tagsági kártyák előállítása kétféle módon történhet:
- helyszínen nyomtatjuk ki vonalkóddal és fényképpel együtt egy speciális kártyanyomtató segítségével
- nyomdai úton állítjuk elő az alap kártyát, amelyre laminálás előtt a helyszínen kerül rá a
név és a vonalkódos matrica

 


A tagsági kártyák
, napijegyek, termékek kódjait vonalkódolvasókkal a legegyszerűbb kezelni, de ezen eszközök hiányában a vonalkódok billentyűzet segítségével is bevihetőek. Természetesen a vonalkódos kártyák helyett használhatunk proximity típusú kártyákra is. Ez esetben viszont mindenképpen szükségünk lesz proximity kártyaolvasókra is.

Programról


Ebben a részben a program fő funkcióiról lesz szó. A programba történő belépéshez minden felhasználónak rendelkeznie kell egy felhasználói névvel és jelszóval, így később visszakereshető lesz, hogy az egyes felhasználók mikor milyen műveleteket hajtottak végre a programban. Mindezzel lehetővé válik a névre szóló kasszaelszámoltatás.



Főmenü : Belépés után a program főmenüjébe jutunk. Itt láthatjuk ügyfeleink érvényes bérleteit, hiteltartozásait, a ma eladott napijegyeket és termékeket. A kassza és a vendégek bérleteinek, belépéseinek kezelése is itt történik, hogy csak a legfontosabbakat említsük.



A fenti füleken találhatjuk meg az aerobic, szolárium, fallabda, masszázs, úszás, tanfolyam, pénzügy, beállítások kezeléséhez szükséges programrészeket. Néhány tevékenység működés szempontjából nagyon hasonló, ezért az alábbiakban egy helyen említem.

Aerobic,úszás (állandó) órák
: Az egy hetes órarend szerint ismétlődő óratípusokat soroljuk ide. Fontos, hogy az órák minden héten az órarendben előre megadott oktatónál és időpontban kezdődnek. Az órákhoz bejegyzésre kerülnek a bérlettel és napijeggyel érkező vendégek is. Az oktatók béreinek elszámolása a későbbiekben ez alapján történik, amit a megadott bértáblázatok segítségével a program automatikusan is tud számolni.



Szolárium, fallabda, masszázs
: Szolárium gépeket, fallabda pályákat, masszázs ágyakat igénybe vevő ügyfeleket rögzíthetjük be a megfelelő szolgáltatás alá.



Tanfolyamok
: A tanfolyamokat technikailag az különbözteti meg az állandó óráktól, hogy nem heti rendszerességel ismétlődnek, hanem előre rögzített időpontokban, ami lehet akár több hónap is. Minden egyes időponthoz rendelhető óratípus, helyszín és oktató. Az órákhoz bejegyzésre kerülnek a bérlettel és napijeggyel érkező vendégek is. Az oktatók béreit az állandó órákhoz hasonlóan szintén kalkulálni tudja a program a rögzített bértáblázatok alapján.



Tanfolyamok : A tanfolyamokra történő jelentkezéseket, befizetéseket, megjegyzéseket, e-mail küldést egy külön ablakban kezeljük.



Pénzügy
: Ezen a lapon kezeljük az egyéb, oktatók, dolgozók, váltókassza, főkassza és tagsági kártyáról történő ki- és befizetéseket.



Beállítások
: Ezen a lapon végezhetjük el a programban a legtöbb beállítást, így itt módosíthatjuk vagy vehetünk fel új tagokat, terméktípust, bérlettípust, kezelőt, oktatót, óratípust, tanfolyamot stb. valamint a bevételezési és kiadási jegyek részleteit is itt tekinthetjük meg. Innen indítható a lekérdező és a kezelő program is.



Lekérdező : Ebben a programrészben kimutatások, statisztikák készíthetőek termünk forgalmával kapcsolatban. Ezen beépített lekérdezések a későbbiekben az ön igényeinek megfelelően bővíthetőek és módosíthatóak.



Kezelő : Ebben a programrészben a program felhasználóinak adatait kezelhetjük.


Vissza a tartalomhoz